نمایشگاه بین المللی صادرات به روسیه در زنجان موجب همکاری های بلند مدت می شود

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به برگزاری نمایشگاه بین المللی صادرات به روسیه در زنجان، گفت: نمایشگاه بین المللی صادرات به روسیه در زنجان موجب همکاری های بلند مدت می شود.
مجید گلشنی منفرد در گفت و گو با معاونت ارتباطات و امور بین الملل نمایشگاه بین المللی زنجان، با بیان اینکه نمایشگاه های بین المللی ابزار کارآمد و توانمند برای توسعه صادرات و مراودات تجاری برای هر کشور و استانی محسوب می شود. این نمایشگاه ها زمینه مناسبی برای ارائه توانمندی های صادراتی استان زنجان خواهد بود.
وی با بیان اینکه کالاهایی که در استان زنجان تولید می کنیم و مزیت رقابتی و نسبی خوبی در آن داریم در این نمایشگاه قابل ارائه و عرضه خواهد بود، افزود: باید تلاش کنیم در بستر نمایشگاه های بین المللی بتوانیم کالاهایی که توان رقابتی در آن ها داریم را به سمت صادرات سوق دهیم.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجانبا اشاره به اینکه زمانی می توانیم این مهم را محقق کنیم که شناخت صحیح از نیازها، سلایق و بازار کشورهای هدف داشته باشیم، یادآور شد: این نمایشگاه برای تجار روسی برگزار می شود و باید افرادی که در آن شرکت می کنند را به سمت هدف ها و نیازهای مشتریان و تجار روس هدایت کنیم و نقطه زنی درستی داشته باشیم. باید تلاش کنیم توانتمندی های خودمان را به طور موثری در معرف نمایش و دید قرار دهیم.
وی با بیان اینکه نمایشگاه ها امروزه ابزار نمایش و ارائه مناسب به مصرف کننده هستند و نقش کلیدی و مهم در حوزه تجارت و صادرات دارند، تاکید کرد:ضعف برگزاری این رویدادها تاثیر مثبتی ندارد و بلکه باعث کم رنگ شدن نگاه تجار و کاهش مراودات به آن کشور نیز می شود. باید بسیار هوشندانه در برگزاری این رویداد عمل کنیم. برای رهایی از اتکای زیاد به درآمدهای نفتی و تامین مناسب ارز برای کشور نیازمند توسعه صادرات و اتکا به تولید داخل است و چاره ای نیست این صنایع داخلی و تولیدات داخل را برای صادرات به کشورهای دیگر فعال کنیم.

گلشنی منفرد اظهار کرد: بدون تردید ارزش برگزاری هر نمایشگاه صرفا به ارزش قراردادهای نمایشگاه ارزیابی نمی شود. برگزاری این نمایشگاه ها در استان ما دستاورد زیاد دارد. یکی از آن ها ارتباط موثر و پایداری است ک شکل می گیرد منجر به همکاری گسترده ودرازمدت می شود. در استان زنجان رویدادهای بین المللی کم داریم و باید با افزایش آن زمینه لازم برای توسعه تجارت فعالان اقتصادی را فراهم کنیم.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *