هدفی بزرگ برای برگزاری نمایشگاه ایران به روسیه

در ادامه این نشست سیدرضا قندیلی مدیرعامل نمایشگاه بین المللی زنجان (کاسپین) نیز در این نشست اظهار داشت: با توجه به سیاست گذاری سازمان توسعه تجارت در جهت تمرکززدایی برخی از نمایشگاه های تخصصی به خصوص با رویکرد کشورهای هدف از جمله کشور روسیه، استان زنجان موفق شد که مجوز برگزاری این رویداد را دریافت کند. استان  زنجان به عنوان کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب به عنوان یک نقطه بسیار استراتژیک در کشور قرار گرفته است. این استان از نظر لجستیکی، تولیدی و منابع سرمایه ای اثر گذار زیرساخت های بسیار مناسبی دارد.

عضو هیئت رییسه انجمن نمایشگاه های بین المللی ایران افزود: ماهیت برگزاری نمایشگاه بین المللی صادرات به روسیه با نگاه ملی مورد توجه ما قرار گرفته است. هدف گذاری ما در این نمایشگاه نمایش ظرفیت های بیشتری از توانمندی های جمهوری اسلامی ایران به طرف روسی است. برنامه ریزی کرده ایم تا هیئت های تجاری گسترده ای از کشور روسیه در این نمایشگاه حضور پیدا کنند. این نمایشگاه اولین رویدادی است که در کشور با این رویکرد برگزار خواهد شد و مدل برگزاری آن متفاوت تر از سایر نمایشگاه هایی خواهد بود که در کشور برگزار می شوند.
قندیلی با بیان اینکه هیئت های تجاری حاضر در این نمایشگاه ها قبل از برگزاری رویداد مشخص خواهند شد، بیان کرد: هیئت های تجاری روس باید مطلع باشند که چه شرکت هایی و با چه توانمندی و ظرفیتی در این نمایشگاه حضور دارند. شرکت های داخلی نیز باید مطلع باشند که طرف های تجاری آنها از کشور روسیه چه ویژگی هایی دارند. این موضوع موجب خواهد شد که دسترسی سریع تر و دقیق تری به شبکه ای از توزیع کالا، واردکنندگان، تجار و تولیدکنندگان کشور روسیه در گروه های کالایی مختلف داشته باشیم.
وی همچنین خاطرنشان کرد: برنامه ریزی استان زنجان بر این است که به هاب منطقه تبدیل شود و نگاهی برای روس ها ایجاد کنیم که به ظرفیت ها و تخصص های جمهوری اسلامی ایران را بیشتر بشناسند. در کنار این نمایشگاه همایش راهکارهای توسعه تجارت ایران و روسیه برگزار خواهد شد. همچنین نشست روسای اتاق های بازرگانی حاشیه دریای خزر و نشست های B۲B نیز از دیگر برنامه های جانبی این رویداد خواهد بود.
مدیرعامل نمایشگاه بین المللی زنجان در پایان خاطرنشان کرد: این نمایشگاه توانمندی بهتری از ایران در همه عرصه ها به نمایش بگذارد. این رویداد سرآغاز یک تغییر در تجارت ایران و روسیه خواهد بود.
گفتنی است در ادامه این نشست اعضای کارگروه ها و انجمن های متفاوت نیز به بیان دیدگاه ها و نقطه نظرات خود پیرامون پویاتر برگزار شدن این رویداد پرداختند.
مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی زنجان  با اشاره به اینکه هدف این نمایشگاه نمایش ظرفیت های بیشتری از توانمندی های جمهوری اسلامی ایران به طرف روسی است، خاطرنشان کرد: برنامه ریزی کرده ایم تا هیئت های تجاری گسترده ای از کشور روسیه در این نمایشگاه حضور پیدا کنند. این نمایشگاه اولین رویدادی است که در کشور با این رویکرد برگزار خواهد شد و مدل برگزاری آن متفاوت تر از سایر نمایشگاه هایی خواهد بود که در کشور برگزار می شوند.
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *